Algonquin park.

18 september 2018 - Algonquin Provincial Park, Canada

5 dgn. kamperen in The middle of nowhere.....dat moet ons lukken. Deze keer wordt ook makkelijker. 2 jaar geleden hadden we NIEMAND in een straal van enkele kilometers om ons heen, dit jaar hebben we een upgrade gedaan naar EEN PAAR mensen binnen enkele kilometers.

Na aankomst bij mama en papa Biffin een rustdag en dan volop aan de bak. Een aantal kampeerspullen moeten nog gehaald worden. Het luchtbed van de vorige reis is nog beschikbaar maar ook nu kiezen we voor een upgrade naar een niet-lek luchtbed, ligt toch wat comfortabeler. Kilo's batterijen voor alle zaklampen....just in case. O ja en dan natuurlijk de boodschappen.....wat kunnen we meenemen dat 3x p.dag te bereiden is op een kampvuur, voedzaam en zodanig klein dat het in de grote koelbox past?!🤔. We moeten deze namelijk s'avonds in de boom hijsen. Het liedje: ik zag 2 beren broodjes smeren hoeven we nu niet perse uit 'eigen ervaring' te zingen.

Maandag nog even snel een lunch met Lisa en om alvast extra kracht op te bouwen bestel ik de tripple chocolate/ banana pancakes..maar wel de kleine portie...moet wel nog op de lijn letten😂.

Dinsdagochtend om 8u zitten we in de auto. Alle spullen in de achterbak, de kano op het dak gebonden want de Volvo uit begin 90' jaren waar wij mee op reis gaan was toen nog niet berekend op dit supermodern watertoestel. Dus daar gaan we, 3u rijden naar Algonquin Provincial Park, 7725 km2 groot en ontstaan in 1893 waardoor dit het oudste Provincial park van Canada is. Het park heeft 2400 meren en 12.000 km aan rivier dus laten we eens kijken hoe ver we komen. Het meer waar we willen kamperen blijkt volgeboekt te zijn...zal je altijd zien zo na de zomervakantie?! Dan uitwijken naar een meertje verder. Het heeft zo moeten zijn want we hebben het beste plekje van het hele park gevonden!!! Een ruime plek met zon en schaduw en makkelijke afloop naar onze badkamer die wij delen met de visjes en een Snapping turtle. De toilet ligt wat verder het bos in die IK ( #levendopgegeten) vooral deel met muggen en steekvliegen.

Onze dagen zijn zonnig, geen briesje wind waardoor de weerspiegeling in het water echt prachtig is. En het is Warm! niet te geloven dat het nu nog zo warm is. We verkennen de omliggende meren met de kano, Craig's doel is om zoveel mogelijk te vissen en schijnbaar vanwege mijn liefde voor vis lukt het mij om vooral veel zeewier te vangen 😑.

Het zijn 5 fantastische dagen geworden, mooier dan we ons hebben kunnen voorstellen tijdens het plannen. Schattige en nieuwschierige dieren in en om het kamp en een heel mooi uitzicht. Naast het mooie weer en de rust is het zien van Elanden toch wel het hoogtepunt geweest....vooral 3 dgn achter elkaar! O ja en die onverklaarbare witte lichtstralen die we uit het bos zagen komen 's nachts😮 misschien weten de Natives van de Pow wow waar we naar toe gaan wel wat dat is........en NEE we waren niet dronken of aan het trippen😉

1. Markell:
    18 september 2018
    Klinkt als een heerlijke vakantie!! Veel plezier nog😘
  2. Sander:
    18 september 2018
    super gaaf lieverds..... en wat is het daar mooi zeg!!!!